Aprecieri pe Facebook

vineri, 19 aprilie 2013

Incredibil, Base Jumping cu 250 km/ora - adrenalina la max video

Incredibil, Base Jumping cu 250 km/ora - adrenalina la max video

Base Jumping este un sport dezvoltat in principal din parasutism dar diferentele intre ele sunt foarte mari. Una ar fi distanta fata de sol, care ii forteaza pe practicantii de base jumping sa renunte la parasuta de rezerva, pentru ca nu au timp sa o deschida, si mai ales timpul de planare care, dupa deschiderea parasutei, se reduce la ordinul a catorva secunde.

In caz ca erai curios, intre anii 1981 si 2009 au fost inregistrate 133 de decese provenite de la astfel de sarituri.

"BASE" este un acronim format din prescurtarile celor patru zone de unde se poate practica base jumping: cladiri, antene, poduri, pamant (Building, Antenna, Span, Earth).

La inceputul anilor '80 toate sariturile se faceau cu echipamentul standard de parasutism (parasuta pricipala si parasuta de rezerva) dar ulterior au fost inventate echipamente speciale care sa completeze cerintele practicantilor (ex: wingsuit, un costum special, dupa modelul liliacului, pentru a plana pe distante mari).


Alexander Polli, a reusit o performanta demna de invidiat: dupa ce a sarit dintr-un elicopter a reusit sa treaca printr-o fereastra dintr-un munte, cu o viteza de aproximativ 250 de km pe ora. Acesta purta un costum de zburat, care permite oamenilor sa imite zborul. Sau, dupa cum explica Huffington Post, ganditi-va la un liliac pentru a va face o imagine.

Performanta a fost filmata de mai multe camere in high-definition, inclusiv una montata pe casca lui Alexander.

Cand a anuntat postarea filmarii pe Twitter, Alexander Polli a scris: "Traiesc asa pentru ca sunt constient ca am o singura viata".

Polli, in varsta de 27 de ani, a explicat ca i-a venit ideea in timp ce facea o excursie cu prietenii in muntii Montserrat, in apropiere de Barcelona, Spania.

Video





marți, 16 aprilie 2013

Rabla 2013 - ghid de informatii utile de la Ministerul Mediului


Rabla 2013 - Ghid de informatii utile
Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice



1. CE ESTE PROGRAMUL „RABLA”?

Programul de Stimulare a Innoirii Parcului Auto, cunoscut in special sub numele de Rabla, este
un program guvernamental, sustinut din fonduri alocate de Ministerul Mediului si Schimbarilor
Climatice, in vederea eliminarii din trafic a autovehiculelor vechi si inlocuirii acestora cu altele
noi, mai putin poluante.

2. CUM FUNCTIONEAZA PROGRAMUL RABLA?

Modul de functionare a programului consta in acordarea unei reduceri la achizitia unui
autovehicul nou, in cazul in care cumparatorul face dovada ca a casat masina veche.
Diferenta dintre pretul masinii noi si prima de casare obtinuta de la stat se achita din surse
proprii, prin credit bancar sau printr-un contract de leasing financiar.

3. CUI SE ADRESEAZA PROGRAMUL „RABLA”?

Programul se adreseaza persoanelor fizice si juridice care detin autovehicule mai vechi de 10
ani.
In acelasi timp, programul se adreseaza si unitatilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice
sau institutelor de cercetare-dezvoltare infiintate ca institutii publice, care detin autovehicule
mai vechi de 5 ani.

4. DE CE TREBUIAU SCHIMBATE REGULILE DE FUNCTIONARE A VECHIULUI 
PROGRAM?

Schimbarile produse au in vedere eficientizarea programului.
Un obiectiv important consta in eliminarea problemelor de functionare a programului din
trecut. Anul trecut, prin cumulul de tichete, s-a creat o intreaga piata neagra a acestor tichete,
iar multi cetateni au avut de suferit.

5. CE SCHIMBARI SURVIN IN PROGRAMUL RABLA IN 2013?

Pentru cumpararea unui autovehicul nou se va utiliza un singur tichet valoric, fata de 3 tichete
cate se foloseau in trecut. Insa valoarea noului tichet este de 6500 de lei, fata de 3800 lei cat a
fost acordat anul trecut.
Un alt element de noutate a programului se refera la perioada in care poate fi utilizat tichetul
primit. In termen de 45 de zile cei care doresc sa-si achizitioneze un autovehicul si detin un
tichet valoric, il pot depune la dealer.
Pentru evitarea traficului cu tichete valorice, s-a decis ca termenul in care proprietarul unui
autovehicul obtine certificatele de distrugere, de radiere si tichetul sa fie de maxim 10 zile.
Repartizarea tichetelor valorice nu va fi egala in fiecare judet, ci va tine cont de numarul
masinilor mai vechi de 10 ani din parcurile auto judetene (v. punctul 9).
Lista colectorilor validati AFM va cuprinde o rubrica special dedicata numarului de tichete
repartizate, respectiv distribuite (v. punctul 9).
Se vor acorda si facilitati suplimentare pentru persoanele care doresc sa achizitioneze prin
programul Rabla autovehicule cat mai prietenoase cu mediul (v. punctul 12).

6. CATE VOUCHERE VOR FI ELIBERATE DE CATRE AUTORITATILE COMPETENTE?