Aprecieri pe Facebook

sâmbătă, 7 aprilie 2012

MOTORUL CU APA – Inventie romaneasca

Un inventator român vrea să vândă brevetul unui motor cu apă.

O persoană fizică a apelat la Bursa Română de Mărfuri (BRM) pentru a vinde, în urma unei licitaţii internaţionale, drepturile asupra unui brevet de invenţie pentru un motor care funcţionează cu apă, preţul de pornire solicitat fiind de 100 milioane de euro.
Garanţia pentru participarea la licitaţie, programată pentru data de 30 octombrie, se ridică la un milion de euro, potrivit buletinului informativ al BRM.
Brevetul pentru acest motor a fost înregistrat la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) încă din anul 2000 de către o persoană fizică, Mihai Ruşeţel.
Stire MEDIAFAX – BUCUREŞTI / 18:05, 22.10.2007
Mihai Ruşeţel a inventat motorul cu apă!
“Cazul Ruşeţel”, este elocvent pentru geniul românesc dar şi pentru “talentul” cu care ne risipim forţele şi putem să ne pierdem valorile. Proiectul a fost depus la OSIM în 1980 şi a fost brevetat în … ianuarie 2001. Până atunci, Securitatea l-a şicanat pentru refuzul de a cesiona invenţia statului, iar în februarie 1990, precaut, el a refuzat angajarea ca şi consilier tehnic la “Mercedes” (2.500 DM lunar) pentru a nu pierde, eventual, proprietatea invenţiei… Motorul său se bazează, ca principiu de funcţionare, pe “cazanul Traian Vuia”, invenţie folosită încă la locomotivele Diesel‑electrice pentru încălzirea vagoanelor. Poate fi utilizat în domeniul transporturilor terestre şi navale, în locul turbinelor din termocentrale, şi chiar a centralelor termoelectrice.În lume, mai există două brevete în domeniu (Japonia şi SUA), dar acestea nu depăşesc nivelul locomotivei cu aburi, necesitând combustibil solid sau lichid. “Motorul Ruşeţel” foloseşte drept combustibil doar apa, şi are dimensiunile unui motor de Dacie, sursa de energie iniţială fiind o banală baterie de maşină. Datele tehnice preconizate de a patra sa machetă (10 l/100 km consum de apă, 70 km/h viteza maximă) pot fi îmbunătăţite la realizarea prototipului: un motor cu apă montat pe o Dacie 1310. Directorul general al Uzinelor Dacia, ing.Constantin Stroe, care cunoaşte acest proiect chiar din 1980, a afirmat că este dispus să ajute inventatorul cu orice are nevoie pentru realizarea prototipului şi a declarat, încântat. “Reuşita ar fi un miracol, şi cred că în asemenea caz ar trebui să se inventeze pentru acest om Premiul SuperNobel”.
Multumita comentatorului Darie, caruia ii multumesc pe aceasta cale, avem detaliile brevetului de inventie de la OSIM, in format -> PDF
Schema de principiu si explicatia functionala:
 
Si totusi inventia nu este o noutate absoluta ca principiu, injectia cu apa pentru economia de combustibil a fost folosita in cel de al doilea razboi mondial de nemti care erau in criza de resurse.
De atunci diverse variante au incercat perfectionarea principiului, problema fiind de adaptare a unui astfel de sistem pe motoare existente fara mari modificari.
Iata unul din posibilele principii de functionare a unui motor cu injectie de apa, care aduce totusi modificari de constructie in cilindri - video:


Stanley Meyer a experimentat un motor cu celula de combustibil care a functionat si deschis calea pentru cercetarile in domeniu pentru multi fabricanti de automobile.
Moartea subita la 21 martie 1998 a nascut multe suspiciuni privind teoria conspiratiei.
Despre Stanley Meyer mai multe in Wikipedia si in  Summary of Stanley Meyer’s water for fuel technology

Daca mai stiti ceva despre “Motorul cu apa”, astept completari la acest post, dar am presimtirea ca acest brevet este la pastrare si “praful” istoriei va fi sters cand barilul de petrol va depasi pragul psihologic si de eficienta a extractiei de 200$/baril, iar “taxa de poluare auto” o gluma buna, pe banii nostrii.
Update: Deoarece articolul a prezentat interes vin cu o documentatie privind injectia de apa pe care o gasiti in format PDF>convertyourcartorunonwater !
Puteti cumpara pe internet un kit profesionist de injectie cu apa de la firma Aquamist
Sfatul meu: Inainte de a face investitia de modificare pentru injectia cu apa sau de achizitie a unui kit, faceti un mic calcul de eficienta si veti vedea ca timpul de amortizare este destul de lung si ramane de preferat pentru economia de combustibil clasicul deja GPL.
Rog cititorii sa comenteze si cu alte variante cunoscute.


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu