Fenomenele misterioase care au loc în aşa numitul Triunghi al Bermudelor, zona situată între Florida, Puerto Rico şi insulele Bermude, nu mai constituie de multă vreme un subiect tabu pentru oamenii de ştiinţă.
Şi totuşi, în ciuda numeroaselor teorii emise până în prezent, enigma dispariţiilor continuă să persiste.
Se ştie că sute de ani, vase şi avioane au dispărut în geometria sa diabolică, însă misterul său continuă să lase lumea perplexă.
Şi de fapt, ce se întâmplă aici în Oceanul Atlantic ? E un vârtej meteorologic, o forţă electromagnetică misterioasă, o acţiune divină răzbunătoare sau pură imaginaţie ?
Un om al ştiinţei poate spune că, de fapt, premisa Triunghiului Bermudelor e falsă. Dar să sondăm abisurile întunecate ale acestui Triunghi, în încercarea de a clarifica misterul. Când Oceanul Atlantic e liniştit, el reprezintă un spaţiu perfect pentru relaxare, însă aparenţa poate fi înşelătoare. Sute de oameni s-au aventurat în acest Triunghi şi nu s-au mai întors.
Vasele au dispărut fără urmă, iar avioanele au fost smulse de pe cer. Nu au solicitat ajutor şi nu s-au găsit epave. Triunghiul Bermudelor acoperă o arie de 1,3 milioane km2.
Cuprinde ape extrem de periculoase şi un fund oceanic care, de la ape puţin adânci, devine o
vale oceanică întunecată, aflată la adâncime de ordinul kilometrilor.
Vasele au dispărut fără urmă, iar avioanele au fost smulse de pe cer. Nu au solicitat ajutor şi nu s-au găsit epave. Triunghiul Bermudelor acoperă o arie de 1,3 milioane km2.
Cuprinde ape extrem de periculoase şi un fund oceanic care, de la ape puţin adânci, devine o
vale oceanică întunecată, aflată la adâncime de ordinul kilometrilor.
Triunghiul Bermudelor (numit şi Triunghiul Morţii, Triunghiul Diavolului, Marea Dezastrelor, Cimitirul Atlanticului) este traversat spre nord-est de renumitul curent Gulfstream, care ia naştere chiar la intrarea în Marea Sargaselor prin unirea curentului Floridei cu cel al Antilelor, lat de circa 200 kilometri, cu viteza de deplasare de peste 10 kilometri pe ora, pare a nu fi străin de sinistrele întâmplări din zonă.
Cel care a semnalat pentru prima dată existenţa unor fenomene neobişnuite în regiune a fost chiar Cristofor Columb. El a notat în jurnalul personal că în timpul expediţiei din anul 1492 busola a luat-o razna şi el şi membrii echipajului au văzut lumini ciudate pe cer, “o flacără orbitoare” care s-a prăbuşit în ocean. Aceste fenomene au fost ulterior explicate pe baza informaţiilor din jurnal: focul ciudat ar fi fost un meteorit iar enigma inexactităţii busolei constând de fapt în discrepanţa dintre nordul geografic şi nordul magnetic. Busola nu indică nordul adevărt ci pe cel magnetic, aflat la mulţi kilometri de cel real, iar indicaţiile busolei se schimbă în timpul călătoriei, lucruri pe care Columb nu
le ştia pe atunci. Se poate răspunde însă pe bună dreptate că nu era pentru prima dată când Columb folosea o busolă, chiar şi necunoscând diferenţa dintre nordul magnetic şi cel real, însa era pentru prima dată când îl surprindeau indicaţiile ei.
Columb a povestit că a văzut aici ciudate ,,fâşii luminoase” de ,,apă albă”.
le ştia pe atunci. Se poate răspunde însă pe bună dreptate că nu era pentru prima dată când Columb folosea o busolă, chiar şi necunoscând diferenţa dintre nordul magnetic şi cel real, însa era pentru prima dată când îl surprindeau indicaţiile ei.
Columb a povestit că a văzut aici ciudate ,,fâşii luminoase” de ,,apă albă”.
De aceste evenimente bizare s-a preocupat scriitorul american Charles Berlitz, cel care in insemnarile sale, acopera o perioada de 26 de ani, mentioneaza peste 100 de cazuri de disparitie ale unor vase, avioane sau submarine si a peste 1000 de victime umane, fara ca vreodata sa fi fost recuperat vreun cadavru.
Disparitii inexplicabile
USS Cyclops – este cazul soldat cu cea mai mare pierdere de vieti omenesti inregistrata vreodata in Triunghiul Bermudelor. Vasul cu acelasi nume a disparut fara urma in 1918 impreuna cu echipajul format din 309 membri.
Anita – este numele unui cargou norvegian cu un capacitate de 20.000 tone, care a disparut in 1973. Anita este considerat cel mai mare vas inghitit de apele misterioase.
Freya si Carroll A. Deering – doua vase care au disparut la un interval de aproape 20 de ani, primul in 1902 iar al doilea in 1921. Semnele de intrebare care se ridica asupra acestor doua incidente sunt cu atat mai mari cu cat ambele vase au reaparut la cateva zile de la data disparitiei, plutind in deriva, fara urma de echipaj.
Spray – vasul celebrului capitan Joshua Slocum, primul om care a realizat inconjurul lumii de unul singur, intr-o nava cu panze. Spray a disparut fara urma in 1909, fara ca vreun semnal de alarma sa fi fost transmis. Slocum a fost declarat mort de abia 15 ani mai tarziu, in 1924, in timp ce misterul disparitiei sale nu a fost elucidat nici pana in prezent.
Zborul 19 – este probabil cel mai cunoscut caz din istoria disparitiilor inregistrate in Triunghiul Bermudelor. In 1945, o escadrila formata din cinci avioane americane de lupta si-a gasit sfarsitul in acelasi mod inexplicabil. Inainte ca acestea sa dispara de pe radar, comandantul celor cinci aparate a apucat sa semnaleze ca acele busolelor de bord se rotesc haotic iar apa marii si-a schimbat brusc culoarea devenind alba. Cel de al saselea avion trimis in cautarea lor avea sa dispara in acelasi mod.
Nu mai putin ciudat este si cazul unui avion de pasageri Boeing 727 apartinand companiei National Airlines din Statelor Unite, care a disparut timp de zece minute de pe ecranele radarelor inainte de a ateriza pe aeroportul din Miami. La aterizare, pilotii au declarat ca nu au pierdut niciun moment legatura radio cu turnul de control. Misterul s-a adancit in momentul in care si-au consultat ceasurile si au observat ca acestea ramasesera cu zece minute in urma. La o cercetare mai amanuntita, pilotii au observat ca si ceasurile pasagerile prezentau aceasi anomalie.
Dar ceea ce este mai puţin cunoscut sau mediatizat, sunt apariţiile care se semnalează regulat în această regiune. Ele sfidează logica şi par să pună în discuţie concepţia noastră despre spaţiu, timp şi materie.
Apariţii stranii.
Apariţii stranii.
La 17 februarie 1935, un avion fantomă a plecat în tăcere, în ocean, în larg, la Daytona Beach, în prezenţa a sute de martori. În acel loc marea nu este foarte adâncă şi au fost declanşate imediat cercetări. Dar nu s-a găsit nici o epavă şi nu a fost declarat nici un avion dispărut. În cursul lunii iulie 1975, un grup de oceanografi au traversat o furtună magnetică. Jim Thorne a vrut să filmeze aceste descărcări enorme de energie însă la developare, fotografia a arătat, dincolo de o strălucire, o navă cu pânze pătrate, în timp ce în acea zi, nici o navă nu se afla acolo. John Sander, steward pe Queen Elisabeth 1, a văzut un avion mic, a zburat aproape razant cu suprafaţa mării în apropiere de pachebot. Un ofiţer şi un alt marinar au fost şi ei martori la acest eveniment. Nava s-a oprit şi a trimis o şalupa dar salvatorii nu au reperat nici un fel de urma a vreunei epave.
Ipoteze privind bizarele evenimente nu au întârziat să apară. Explicaţiile au cuprins de la intervenţii extraterestre şi tunele ale timpului până la argumente ştiinţifice pertinente, fără însă ca vreuna dintre ipoteze să poată elucida cauzele reale ale fenomenelor. Probele de apă prelevate din zona Bermudelor au scos la iveală o însemnată cantitate de sulf şi litiu, fapt ce a determinat pe unii oameni de ştiinţă să aprecieze că apa ar fi de origine vulcanică şi că aceasta ar ţâşni la suprafaţă sub forma unor uriaşe gheizere marine. Dereglarea aparatelor electronice şi a busolelor ar putea fi urmarea unor perturbări ale câmpului magnetic al Pamântului, fapt menţionat şi pe hărţile aeriene oficiale.
Nu a fost ocolită nici teoria valurilor uriaşe produse de către cutremurele submarine, valuri care ar fi putut scufunda chiar şi cele mai mari nave. Ipoteza este însă una fantezistă, cu atât mai mult cu cât nici un val uriaş nu a fost semnalat la ţărm în perioada dispariţiei navelor, iar prezenţa unor tsunami nu ar explica şi disparitia avioanelor.
Nu a fost ocolită nici teoria valurilor uriaşe produse de către cutremurele submarine, valuri care ar fi putut scufunda chiar şi cele mai mari nave. Ipoteza este însă una fantezistă, cu atât mai mult cu cât nici un val uriaş nu a fost semnalat la ţărm în perioada dispariţiei navelor, iar prezenţa unor tsunami nu ar explica şi disparitia avioanelor.
Şi totuşi, cea mai plauzibilă explicaţie a fost oferită de catre oceanografii ruşi.
Aceştia au semnalat prezenţa unor uriaşe zăcăminte de gaz metan aflate sub fundul mării, în zona Triunghiului Bermudelor, care adunate ar echivala cu dublul cantităţii tuturor zăcămintelor de gaz metan, petrol şi cărbune existente la ora actuală în întreaga lume.
Gazul care s-ar elibera prin crăpăturile scoarţei terestre ar urca la suprafaţă sub forma
unor bule gigantice modificând densitatea apei mării. Drept urmare, navele şi-ar pierde flotabilitatea şi s-ar scufunda brusc, în numai câteva secunde.
Teoria cercetătorilor ruşi pare a explica şi celelalte fenomene semnalate în preajma dispariţiilor precum culoarea albă a apei, flăcările mişcătoare sau dereglarea aparatelor electronice.
Cu toate acestea, specialiştii se feresc să ia o decizie, iar Triunghiul Bermudelor
este considerat în continuare o anomalie a naturii, fără o explicaţie unanim acceptată.
Aceştia au semnalat prezenţa unor uriaşe zăcăminte de gaz metan aflate sub fundul mării, în zona Triunghiului Bermudelor, care adunate ar echivala cu dublul cantităţii tuturor zăcămintelor de gaz metan, petrol şi cărbune existente la ora actuală în întreaga lume.
Gazul care s-ar elibera prin crăpăturile scoarţei terestre ar urca la suprafaţă sub forma
unor bule gigantice modificând densitatea apei mării. Drept urmare, navele şi-ar pierde flotabilitatea şi s-ar scufunda brusc, în numai câteva secunde.
Teoria cercetătorilor ruşi pare a explica şi celelalte fenomene semnalate în preajma dispariţiilor precum culoarea albă a apei, flăcările mişcătoare sau dereglarea aparatelor electronice.
Cu toate acestea, specialiştii se feresc să ia o decizie, iar Triunghiul Bermudelor
este considerat în continuare o anomalie a naturii, fără o explicaţie unanim acceptată.
Comenteaza si da mai departe>>
Add To Favorites
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu